Вівторок, 17.07.2018, 22:53
Головна » 2017 » Лютий » 14 » Вчені знайшли найбільшого морського хижака: кашалот розміром з автобус полював на китів

Приблизно 12 мільйонів років тому на Землі жив найбільший морський хижак за всю історію планети. Вісімнадцятиметровий "Мобі Дік" легко перекушував китів зубами.

Вчені знайшли в Перу останки найбільшого морського хижака в історії Землі. Це був гігантський кашалот розміром з автобус (18 метрів), який мешкав в океанах 12-13 млн років тому і полював на інших китів.
Триметровий череп кашалота з щелепами і зубами завдовжки до 30 см вдалося знайти на узбережжі Перу в пустелі Іка.
Автор знахідки палеонтолог Олів'є Ламберт з бельгійського Музею природної історії дав описаному ним виду назву Leviathan melvillei на честь легендарного змія зі Старого Заповіту та американського письменника Германа Мелвілла, автора книги про морське чудовисько - кита Мобі Діка.
Гігантський ссавець жив в епоху міоцену і полював на китів. Згідно реконструкції, проведеною дослідниками, він мав щелепу завдовжки в три метри.

"З огляду на розмах щелеп, розміри зубів і ямок (на місці щелепних м'язів), укус левіафана був дуже сильним. Він був здатен видирати шматки м'яса із жертви, як це роблять сучасні косатки ... Це один з найбільших хижаків і, наскільки нам відомо, власник найбільших щелеп серед тетрапод", - зазначили вчені в журналі Nature, де опубліковано дослідження.
Ламберт впевнений: Leviathan melvillei - найбільший відомий науці кашалот. Посперечатися з ним розмірами міг лише мегалодон - гігантська стародавня акула, яка виростала до 20 метрів завдовжки. Наразі науковці не можуть припустити, чи зустрічалися коли-небудь ці монстри один з одним.
До кінця міоцену гігантські тварини почали вимирати. Чому це сталося – не зрозуміло. Можливо, в боротьбі хижака і жертви перемогли останні, які перейшли на криль, почали збільшуватися в розмірах і навчилися ховатися від Leviathan melvillei.
Левіафани і мегалодон, навпаки, вимирали через глобальну зміну клімату (на планеті сильно похолодало) і брак їжі, викликаний цим.
Сьогодні кашалоти – нащадки левіафана – харчуються глибоководними кальмарами, набагато менші за розмірами та менш уразливі перед змінами клімату, ніж активні хижаки, які живуть біля поверхні води.

Переглядів: 44 | Додав: rutia | Рейтинг: 0.0/0