Середа, 17.10.2018, 05:32
Головна » 2018 » Вересень » 17 » Рослини мають свою нервову систему
Рослини мають свою нервову систему

Рослини виявилися здатні передавати інформацію про загрози за допомогою системи, яка нагадує нервову систему тварин.

Професор ботаніки Університету Вісконсіна-Медісона Саймон Гілрой і його лабораторія показали, що основну роль у передачі інформації відіграє зміна кількості кальцію, пише Science Daily.

"Ми знали, що є ця системна сигналізація. І якщо ви пошкодили рослину в одному місці, інша її частина запускає свої захисні відповіді. Але ми не знали, що стоїть за цією системою", - говорить Гілрой.

Автори роботи вивчали вплив гравітації на зміну рівня вмісту кальцію у трав'янистої рослини різушка Таля (Arabidopsis). Для цього Матацугу Тойота і Саймон Гілрой створили свого роду рослину-мутанта. Вона виробляє білок, який флуоресціює тільки навколо кальцію, дозволяючи дослідникам відстежувати його присутність і концентрацію.

Завдяки такому сенсору, вчені змогли побачити, як змінюється рівень кальцію в тканинах рослини в різних умовах. В ході експерименту вчені відрізали від різушки Таля один лист і виявили, що вміст кальцію став відразу ж змінюватися - сформувався свого роду імпульс, який поширювався від пошкодженої частини по всій рослині.

Тобто рослини, що часто сприймаються як інертні, динамічно реагують на погрози, створюючи відповіді для боротьби з майбутніми атаками. Наприклад, вони можуть поступово змінювати свої захисні функції, наприклад, вивільняючи летючі речовини, які лякають комах. Таким чином, кальцій призводить до змін в біохімії рослин.

Вчені опублікували спеціальний ролик, в якому показали, як флуоресцентні білки переміщаються по рослині з пошкодженої ділянки зі швидкістю близько 1 мм/с. Це набагато повільніше, ніж сигнали тварин - вони передаються зі швидкістю до 120 м/с.

Переглядів: 16 | Додав: rutia | Рейтинг: 0.0/0