Четвер, 25.04.2024, 03:41
Головна » 2017 » Листопад » 5 » Моделювання найдавніших форм життя на Землі
Моделювання найдавніших форм життя на Землі

Компьютерне моделювання дозволило науковцям відновити в тривимірних моделях рангеоморфів - тварин Едіакарського періоду Протерозойської ери, які жили на дні океану 575 мільйонів років тому. Про це говориться в статті, опублікованій в журналі PNAS.

Едіакарій - останній геологічний період Докембрійської епохи, який тривав приблизно від 635 до 541 мільйонів років до н.е. В цей період життя розвивалося в основному на рівні мікроорганізмів, однак були й відносно великі тварини - рангоморфони, що мешкали на дні океану та нагадували за своїми формами рощепирене пір'я. Вони досягали в своїх розмірах від десяти сантиметрів до двох метрів.

Учені з Кембриджського університету вивчили залишки рангеоморфів у різних місцях по всьому світу, а потім використовували ці дані для побудови першої тривимірної комп'ютерної моделі цих істот. Ученим вдалося не просто продемонструвати, як виглядають давні тварини, але і з'ясувати деякі еволюційні та біологічні деталі їхнього життя.

Більше всього ці істоти нагадують рослини, проте факти показують, що вони, швидше за все, були одними з найдавніших тварин - процес фотосинтезу в глибині, на якому жили ці організми, практично неможливий. Тому рангеоморфам, мабуть, доводилося вбирати поживні речовини безпосередньо з води - в ті часи океан нагадував «бульйон», у ньому було багато органічних вуглеводних з'єднань, які могли б послуговувати їжею.

Моделювання підтвердило цю догадку. Виявилося, що з точки зору еволюції рангеоморфи були ідеально пристосовані до свого середовища - їх фрактальні тіла, що являють собою м'які гілки, на яких ростуть менші, але схожі на них за формою гілки, були плоскими і займали велику площу. Судячи з цього, це дозволило їм успішно ловити їжу, яка фактично сама котилася їм у рот. Свою роль грала і повна відсутність конкуренції.
Однак приблизно за 541 мільйонів років до н.е. почався так названий Кембрійський вибух, коли різке розповсюдження абсолютно нових біологічних видів та первинного поділу тварин на співвідношення «хижак - жертва». Хімічний склад океану почав змінюватися, що означало для рангеоморфів голодування, а захист проти хижаків був відсутній. Ці фактори, за думкою вчених, і означали кінець цього виду, і ні на одній з наступних ступенів еволюції подібні створіння вже не з'явилися.

Переглядів: 295 | Додав: rutia | Рейтинг: 0.0/0