Хмарні технології — це технологія, яка надає користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервіса.
Найголовнішою функцією хмарних технологій є задоволення потреб користувачів, що потребують віддаленої обробки даних.
Хмарні технології широко використовується у вищих і професійно-технічних навчальних закладах, для надання учням і студентам персонального доступу до мережевих ресурсів, розміщених на сайтах. Вони мають можливість редагувати свій розділ, не маючи доступу до інших сторінок. Це, з одного боку, дає можливість педагогу контролювати інформацію, що надходить, а з другого – розвиває самостійність і відповідальність учнів і студентів.
Найпоширенішими прикладами використання хмарних технологій у освітньому процесі це: використання Office Web Apps-додатків; електронні журнали і щоденники; онлайн сервіси для учбового процесу, спілкування, тестування; системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека; сховища файлів,спільний доступ; спільна робота; відеоконференції; електронна пошта навчального закладу.
Тема педагогічного семінару виявилася доволі цікавою, інформативною і корисною для присутніх викладачів коледжу. Адже, кожен викладач працює з надзвичайно великим об’ємом інформації навчального процесу, а хмарні технології полегшують її обробку та аналізу.
31 січня викладачі З.Б.Драган і Р.В.Веркалець з метою підвищення компетентності інформаційно-комунікативних технологій провели семінар-практикум на тему: «Дистанційна освіта та її практичне втілення».
Р.В.Веркалець продемонстрував переваги електронної бібліотеки на сайті коледжу, а також розробив методичні рекомендації для викладачів щодо її реєстрації і наповнення навчальними матеріалами.
З.Б.Драган поділилася досвідом використання хмарно орієнтовного навчального середовища.
Однією із складових дистанційного навчання є електронні підручники та посібники. Викладачі В.М.Петращук, М.С.Гладун, С.І.Замковий, О.Т.Полиняк і О.І.Рутило розповіли про процес створення електронного підручника, з якими труднощами вони стикалися на різних етапах і які переваги використання його у навчальному процесі. Кожен доповідач представив власну розробку електронного підручника, продемонстрував як ним користуватися.
Навчання проходило у вигляді практичних занять, було насиченим і продуктивним. Викладачі мали змогу не тільки навчатися, а й обговорити можливості використання інформаційно-комунікативних технологій та їх ефективність.
|